Skoči na glavno vsebino

V četrtek, 4. 1. 2024, so se petošolci OŠ Bistrica in podružnične šole Kovor odpravili na kulturni dan. Dan smo začeli ob 7.25 pred šolo, kjer nas je že čakal avtobus, ki nas je nato odpeljal v Ljubljano. V Cankarjevem domu smo si ogledali čudovito predstavo z naslovom Kresna noč. Vtisi petošolcev…

• Kresna noč je bila zanimiva, saj sta deček in deklica slišala napoved, da bo tema prevzela svet.
  • Ogledali smo si predstavo Kresna noč. Najbolj sem užival, ko je iz odra prišel dim. Počutil sem se nevidnega.
  • Najbolj všeč mi je bilo petje nastopajočih.
  • V predstavi so mi bili najbolj všeč kostumi nastopajočih.
  • Zelo sem uživala, ko sta Lucija in Svetlan iskala luč.
  • Za predstavo smo dobili vstopnice. Sedel sem v peti vrsti, na sedežu številka 23.
  • Uživala sem v temi.
  • Lucija je želela, da je vse večno. Izvedela je, da je bolje, da večnosti ni.
  • Na Kresni noči sem razmišljal, kako bi bilo, če bi jaz nastopil.
  • V ozadju so glasbeniki igrali na instrumente zelo dobro glasbo.

Ob 11.15 pa nas je pot vodila do Šolskega muzeja, kjer presenečenj ni bilo konca. Učenci so sodelovali na učni uri lepopisa oz; učni uri naših dedkov ni babic. Seznanili so se s starim načinom poučevanja, ki pa jim je bil…

• Presenečenje. Oblekli smo stare obleke in telovnike. Prišla je stroga učiteljica. Bilo nas je strah.
  • Učiteljico smo morali klicati gospodična. Tisti, ki jo je poklical gospa, je šel sedet na oslička.
  • Zelo zanimivo, saj sem izvedela, kako je potekal pouk leta 1930. Povedali so nam tudi, kako se je razvijalo šolanje.
  • V muzeju je bilo hudo, ker smo živeli 90 let nazaj. Učiteljica je bila res zlobna. Malo sem se prestrašil, ko je prišla v razred.
  • V muzeju me je bilo strah, ker je bila učiteljica iz leta 1930. Kregala me je tudi, ker sem imela v ušesu uhane in ker sem šest-krat napisala črko i namesto tri-krat.
  • Strah me je bilo, ko je bila učiteljica jezna in ko smo morali pisati zelo čitljivo.
  • Najbolj me je bilo strah, ko me je učiteljica vprašala, zakaj imam umazane roke. K sreči sem imela odgovor, da sem se s črnilom umazala, ko sem pisala domačo nalogo.
  • Všeč mi je bilo, ko smo se učili lepopisje.
  • Meni tista stroga učiteljica ni bila všeč. Raje hodim v šolo, kot je danes.
  • Najbolj mi je bilo všeč, ko je gospodična učiteljica mojega sošolca poslala na oslička.
  • V šolskem muzeju je bilo zakon, saj smo izvedeli veliko novega.

Prijazen vodič nas je popeljal po zanimivi razstavi Slovenskega šolskega muzeja. Izvedeli smo veliko zanimivih informacij o slavni vladarici, ki je bila pomembna pred 200 leti in več. Verjela je, da znanje nekaj velja. Izdala je ukaz, da morajo vsi otroci, fantje in dekleta, revni in bogati, v mestih in vaseh – v šolo! Seveda, govorimo o Mariji Tereziji. Vodič nam je predstavil zgodovino šolstva od zelo pomembne cesarice do današnjih dni.

Ob 13.15 smo se že nekoliko utrujeni, a polni kulturnih vtisov, odpravili nazaj na avtobus, ki nas je pripeljal v sončno Bistrico.

(Klavdija Peljhan)

(Št. obiskov: 101, od tega 2 danes)